sunnuntai 27. huhtikuuta 2014
Makiaa, makiaa ja hulluna on hyvä olla!
Siinä ne on, nollat kasassa 2-luokkaa varten!
Jyväskylässä käytiin kipaisemassa lauantaina ja heti ekalla radalla onnistuttiin. Jännitystä toki oli matkassa mukana. Jätin Jaketin lähtöön ja kävelin radalle suunnittelemaani omaan aloituspaikkaan. Kun käännyin, oli Jake hinuroinut itsensä aivan ekaan esteeseen kiinni. Siitä jos olisin kutsunut, niin ali olisi tullut. Kysäisin kiltisti tuomarilta, saanko käydä korjaamassa. Sain luvan ja ei kun takaisin laittamaan koiraa lähtötelineisiin. Tokalla kerralla pysyi ihan hyvin ja päästiin matkaan. Rata oli kiva, sujuva ja helppo. Se sujui oikein hyvin ja nollan kera tultiin sitten maaliin asti.
Toka rata, eli hyppäri, sitten startattiinkin jo 2-luokassa. Sekin sujui ihan hyvin, mutta pieni rytmitysvirhe ennen keppejä ajoi Jaken kepeille liian lujaa. Kepeille tultiin putken ja hypyn kautta, jolloin vauhti oli kova. Rytmitin liian myöhään, joten sillä ei ollut enää vaikutusta Jaken vauhtiin. Otettiin kepit sitten parikin kertaa uudestaan, ennen kuin lähti menemään oikein. Yksi rima vielä tipahti, mutta tulos tuli kuitenkin.
Noi nolla tuli sitten aika lähekkäisissä kisoissa, jotka startattiin. Vaikka eka on viime vuoden puolelta, niin sen jälkeen startattiin vain kerran ennen pidempää taukoa. Nyt voi kai todeta, että on alkanut se yhteinen tekemisen meininkin löytymään.
0-rata (voitettiinkin)
Pitkä päivä oli Jyväskylässä, sillä isäntä kisasi Pron kanssa sitten vielä 3 starttia 3 luokille. Ne oli aussie-mestaruudet ja ratkottiin kahdessa viimeisessä startissa. Ei tullut mestaruutta meille, kaksi ekaa rataa taisivat olla hylkyjä, viimeisellä tipahti yksi riman-vihulainen. Pirkanmaalle se kuitenkin tuli, kun Eeva ja Ruu tempaisivat tupla nollan. Onnee!
Seuraavana päivänä taas aamutuimaan liikenteeseen ja tällä kertaa nokka kohti Someroa ja paimennuskurssia. Eli lisää ihanuutta viikonlopulle, oikein makeaa mahan täydeltä! Sekä Jakelle, että minulle. Yksi paikalla olevista paimentajista tuumi, että "koiraharrastajat eivät kyllä ole ihan täysjärkistä sakkia". Siinä sitten yhdessä muotoiltiin asia niin, että "hulluna on hyvä olla". :)
Teorialla aloitettiin ja sitten tehtiinkin pop-up kisa! Marika tuomaroi ja uskaliaimmat tekivät koko radan läpi. Me ei vielä voida tehdä, koska Jake ei vielä hae niin kaukaa lampaita. Otettiin sitten tolpankierto, porttien läpi ajo ja häkitys. Tolpankierrossa oli vähän häsläystä, Jaketti ampaisi vähän liian innokkaasti liikkeelle ja lampaat singahtivat jalkoihin. Niitä sitten koiran kanssa irroittelin itsestäni ja saatiin ne kiertämään tolppa (jes). Sitten lähdettiin ekaa porttia kohti. Linjat on tärkeitä ja koitinkin saada lampaat pysymään siinä. Poispäin kuljetusta ei olla ehditty treenaamaan tarpeeksi ja se olikin vähän haastavaa. Jake lähti väkisin kiertämään, eikä meinannut ajaa niitä suoraan ollenkaan. Välillä saatiin vähän sen näköistä aikaan. Lampaat saatiin kuitenkin kulkemaan aika hyvin linjassa. Molemman portitkin mentiin läpi. Häkityksessä sitten lampaat jäivät himppasen liian kauaksi Jaken taitoihin nähden. Menin avaamaan portin ja koitin saada Jaken lähtemään hakemaan lampaat. Pöh se ymmärtänyt yhtäkkiä mitään moisesta. Jouduin sitten menemään lähemmäksi lampaita, että saatiin ne mukaan. Sen jälkeen saatiin ne kyllä ihan nätisti häkkiin ja sitten sieltä pois myös. Sen verran pitää olla vähän ylpeä itsestä, että taisin ekaa kertaa tarkkailla lampaita sillain rauhallisesti ja koko ajan. Eli sinänsä en Jakea laittanut turhaan tekemään mitään ylimääräistä.
Arvostelut osioista, mitä tehtiin Jaken kanssa.
Marika otti samalla kuvia ja Jakesta tämmöiset löytyi. Täältä löytyy muistakin kurssilaisista.
Tämän jälkeen treenattiinkin sitten lampaiden hakemista. Jaketin kanssa keskityttiin siihen, että se irtoaisi minusta. Vuoron perään lähetettiin hakukaarelle Molly-koiran ja Jaken kanssa. Se oli hauska harjoitus! Samalla tuli treenattua sitä, että koira odottaa rauhallisesti, vaikka toinen koira tekee töitä siinä nokan edessä. Saatiin muutama oikein hyvä irtoaminen! Ehkä se tästä alkaa lutviutumaan. Kivaa! Jake oli onnellinen ja niin minäkin. Kotiuduttua se onkin nukkunut koko ajan. No, piti meikäläisenkin pikku päikkärit ottaa... Hulluna olo väsyttää :P.
Tämmöinen hommattiin tulevaisuutta varten - jännää!
tiistai 22. huhtikuuta 2014
Kisavalmius hakusessa ja niin myös ostajat
Kilpailuihin tähtäävä paimennuskurssi jatkui. Tehtiin ekana kilpailun osioista tolpalta haku ja kuljetus yhden portin läpi. Siinä tuli niin esille se, että Jake ei osaa vielä hakea kauhean kaukaa ja että poispäin kuljetus on sille perin käsittämätöntä. Toisin sanoen ihan perustreeniä tarvitaan edelleen. Seuraavaksi otettiin häkitys ja sieltä lampaiden poisotto. Se sujui yllättävän hyvin! Ekalla kerralla Jaketti hämmentyi, kun astuin aitauksesta ulos ja lähetin lampaiden taakse aidan takaa. Mutta tokalla kerralla jo meni ihan hyvin. Haku ja aitauksesta ulostulon jälkeinen kokoaminen sujuivat oikein hyvin. Tästä on hyvä jatkaa :) Ja edelleen ihastelen Jaken asennetta lampailla - ei höyryä.
Käytiin tekemässä myös hyppytekniikkatreeniä Hervannan kentällä. Henna ja Myy olivat myös mukana ja oli kiva nähdä heidän menoaan. Myy muistuttaa niin paljon Jakea nuorena. Ei siis ulkoisesti, vaan tekemisen meiningissä. Jake meni treenin hyvin, mutta meikäläinen oli aivan jäässä ja sorruin jani-petteri -ohjaukseenkin...
Jäähdyttely lenkille mentiin ihanan keväiseen metsään. Tässä aika perinteinen sinivuokko-kuva...
Tässä koiratouhujen ohessa yritän myydä kolme asiaa:
1. Auto-häkki
2. Moottoripyörä
3. Asunto
http://www.etuovi.com/kohde/9820138
Ostakee joku!
Käytiin tekemässä myös hyppytekniikkatreeniä Hervannan kentällä. Henna ja Myy olivat myös mukana ja oli kiva nähdä heidän menoaan. Myy muistuttaa niin paljon Jakea nuorena. Ei siis ulkoisesti, vaan tekemisen meiningissä. Jake meni treenin hyvin, mutta meikäläinen oli aivan jäässä ja sorruin jani-petteri -ohjaukseenkin...
Jäähdyttely lenkille mentiin ihanan keväiseen metsään. Tässä aika perinteinen sinivuokko-kuva...
Tässä koiratouhujen ohessa yritän myydä kolme asiaa:
1. Auto-häkki
2. Moottoripyörä
3. Asunto
http://www.etuovi.com/kohde/9820138
Ostakee joku!
sunnuntai 13. huhtikuuta 2014
Paimennuskokeet tähtäimessä ja paljasjalka-agilitya
Paimentamassa taas oltiin. Ensin tiistaina Jaken ja Pron kanssa ja sitten lauantaina Jaken kanssa. Tiistainan Jaketin kanssa jatkettiin hakukaaren parantamista ja koitettiin saada hakumatkaan lisää välimatkaa. Kyllä se jo kauimpaa hakikin, mitä tähän mennessä. Pron kanssa koitettiin saada se vähän lukemaan katrasta itsenäisesti. Lauantaina alkoi paimennuskokeisiin tähtäävä kurssi, jolla olen siis Jaketin kanssa. Olipa mielenkiintoista kuulla miten ne kokeet menee ja mitä niissä oikein pitää osata. On meillä vielä treenattavaa... Teorian jälkeen treenattiin hakukaarta ja poispäinkuljetusta. Kuljetusta otettiin sisätiloissa viimeksi ja nyt Jake oli vähän ihmeissään, että mitä tässä nyt oikein on tarkoitus tehdä. Tähän väliin pakko hehkuttaa, että vaikka Jake ei ymmärtänyt mitä siltä halutaan, se ei höyrähtänyt! Jes :)
Jake yllätti menemällä tilan koiran viereen ihan kiinni odottelemaan.
Tänään oli sitten agilityn vuoro. Oltiin Mouhijärvellä valmennusryhmässä Markon opissa. Ihan hyyviä pätkiä saatiin aikaiseksi, mutta ei kauhean pitkiä ehjiä pätkiä. Unohdin sitten kengät kotiin, joten kipitin avojaloin. Sepäs olikin hauska kokemus. Mukava treeni oli kyllä taas!
Ai niin, olipas kiva ilmoittautua kisoihin, kun sai ruksitella luokkanousumahdollisuudet :)
Jake yllätti menemällä tilan koiran viereen ihan kiinni odottelemaan.
Tänään oli sitten agilityn vuoro. Oltiin Mouhijärvellä valmennusryhmässä Markon opissa. Ihan hyyviä pätkiä saatiin aikaiseksi, mutta ei kauhean pitkiä ehjiä pätkiä. Unohdin sitten kengät kotiin, joten kipitin avojaloin. Sepäs olikin hauska kokemus. Mukava treeni oli kyllä taas!
Ai niin, olipas kiva ilmoittautua kisoihin, kun sai ruksitella luokkanousumahdollisuudet :)
sunnuntai 6. huhtikuuta 2014
Kyseenalainen, mutta ei sentään turha NOLLA.
Riihimäen kisareissu takana. Me tehtiin taas NOLLA! :) Joskin mielestäni se on kyseenalainen ja itse annoin itselleni ja Jaketille 5 vp. Mutta virallisiin tuloksiin se kirjattiin ihan nollana. Kiva ja lempeä tuomari meillä. Nolla tuli heti ekalta radalta ja sit vähän jänskättikin, että ei kai toivottavasti vaan enempää tule. Nimittäin se ekakin nolla on samalta tuomarilta, jotenka luokkanousua ei olisi ollut tiedossa noista kisoista kuitenkaan. Olisi saattanut ehkä harmittaakin turhat nollat.
No eipä hätää, toka rata, josta muuten tykkäsin kaikin puoli eniten, oli hylky. Mutta se oli tosi kiva ja meno tuntui häikäisevän hienolta. Kolmas rata oli hyppäri ja siihen tein ihan tyhmän ohjaussuunnitelman, joten ansaitsinkin sen kaiken tupelluksen ja räpellyksen. Mutta ei siitä sen enempää, olen jo unohtanut koko radan. Kylläpäs tuntui hyvältä kisata. Siis tosi hyvältä!
Eka rata, jolta tuli (kyseenalainen) nolla:
Toka rata, joka on mun suosikki:
Toiseksi tultiin ja hymy oli herkässä
No eipä hätää, toka rata, josta muuten tykkäsin kaikin puoli eniten, oli hylky. Mutta se oli tosi kiva ja meno tuntui häikäisevän hienolta. Kolmas rata oli hyppäri ja siihen tein ihan tyhmän ohjaussuunnitelman, joten ansaitsinkin sen kaiken tupelluksen ja räpellyksen. Mutta ei siitä sen enempää, olen jo unohtanut koko radan. Kylläpäs tuntui hyvältä kisata. Siis tosi hyvältä!
Eka rata, jolta tuli (kyseenalainen) nolla:
Toka rata, joka on mun suosikki:
Toiseksi tultiin ja hymy oli herkässä
tiistai 1. huhtikuuta 2014
Laavulla lempikin leimahti
Jolly on nyt saanut 3 kerran laserhoito-kuurinsa. Ekan kerran jälkeen se oli aika kipeän oloinen, kuten Elina varoittelikin. Mutta toisen kerran jälkeen selvästi notkeamman ja parempivointisen oloinen. Oli taas niin ihanaa nähdä, kun se nautinnollisesti venytteli takapäätään. Tänään käytiin justiinsa se viimeinen kerta, joten siitä ei vielä voi sanoa mitään. Uusitaan n. kuukauden päästä, jos on tarvetta. Ja luulen kyllä, että on.
Viime aikoina on ollut aivan ihanat kelit! Aurinko on meitä hellinyt ja ihan keväinen fiilis. Käytiin yhtenä päivänä laavulla nautiskelemassa keleistä. Useampi tunti siellä vietettiin makkaraa paistellen ja kahvia juoden. Laki sai jonkun ihme ahaa-elämyksen, että haluaa kovasti leikkiä Jaken kanssa. Ja sitten se leikki vähän muuttui ja Laki koitti kovasti astua Jakea. Laki oli jotenkin niin ihastunut, että ei meinannut nahoissaa pysyä. Jake ihan joutui huomauttamaan asiasta ja sen jälkeen leikki-into unohtui. Jake oli kylläkin vähän järkyttynyt. Ensinnäkin ylipäänsä Lakin halusta leikkiä sen kanssa ja toisekseen siitä, kun joutui huomauttamaan asiasta. Olin kyllä hyvin yllättynyt, että uskalsi huomauttaa Lakille liiallisesta innokkuudesta. Pöhköjä koiria.
Laavulla käynti ajoittui Jollyn ekan laseroinnin jälkeiselle päivälle, joten typykkä oli kyllä kovin kipeän oloinen reissun jäljiltä. Annoin sille särkylääkkeen ja haudoin selkää lämpimällä kauratyynyllä. Sitten back-on-track loimi päälle ja nukkumaan.
Lauantaina käytiin Turussa, kun isäntä kisasi Pron kanssa. Tuomarina oli SM-kisoissakin tuomaroiva Kroatialainen Alen Marekovic. Kovin oli tiukan ihanneajan hyppärille määrännyt. Mutta Prohan sen alitti kyllä. Hyvä rata oli, harmittavasti vain 1 rima tuli alas. Seuraavat kaksi agilityrataa olivat vähän löysemmillä ihanneajoilla, niissä kuitenkin väärä rata molemmista ja hylkäys.
Jollya liikuttelin usein, ettei sen tarvitse puutua paikalleen autossa. Toin sen sisälle halliinkin pitkästä aikaa. Ja voi kun se oli innoissaan ja onnessaan! Hitsi.... miksi en ole tuota nyt sitten tehnyt taas. Jatkossa täytyy kyllä Jollynkin aina päästä haistelemaan kisatunnelmaa. Jolly sai pötkötellä myös yksin takapenkillä, että on enemmän tilaa ympärillä. Hyvin meni reissu.
Isäntä kävi kaverinsa kanssa toistamiseen laavulla ja nyt jätettiin Jolly minun seuraksi kotiin. Ihan siksi, ettei rasitu liikaa taas monen tunnin lenkillä. Kävin sitten kaksin sen kanssa lenkillä ja taas se oli ihan onnessaan. Laatuaikaa mamman kanssa.
Menin isännän vetämään agilityryhmään kuokkimaan Jaken kanssa. Pitkästä aikaa treenaamaan siis! Olipas se kivaa! Tehtiin sellaista hauskaa 15 esteen radanpätkää. Ei tällä kertaa ihan 0 pystytty, mutta hyviä pätkiä oli ja meno tuntui mukavalta. Jaketin pää meinasi höyrähtää ja heti rimat roiskahtelivat. Huomautuksen jälkeen keskittyi taas tekemiseen. Mukavat treenit!
Viime aikoina on ollut aivan ihanat kelit! Aurinko on meitä hellinyt ja ihan keväinen fiilis. Käytiin yhtenä päivänä laavulla nautiskelemassa keleistä. Useampi tunti siellä vietettiin makkaraa paistellen ja kahvia juoden. Laki sai jonkun ihme ahaa-elämyksen, että haluaa kovasti leikkiä Jaken kanssa. Ja sitten se leikki vähän muuttui ja Laki koitti kovasti astua Jakea. Laki oli jotenkin niin ihastunut, että ei meinannut nahoissaa pysyä. Jake ihan joutui huomauttamaan asiasta ja sen jälkeen leikki-into unohtui. Jake oli kylläkin vähän järkyttynyt. Ensinnäkin ylipäänsä Lakin halusta leikkiä sen kanssa ja toisekseen siitä, kun joutui huomauttamaan asiasta. Olin kyllä hyvin yllättynyt, että uskalsi huomauttaa Lakille liiallisesta innokkuudesta. Pöhköjä koiria.
Laavulla käynti ajoittui Jollyn ekan laseroinnin jälkeiselle päivälle, joten typykkä oli kyllä kovin kipeän oloinen reissun jäljiltä. Annoin sille särkylääkkeen ja haudoin selkää lämpimällä kauratyynyllä. Sitten back-on-track loimi päälle ja nukkumaan.
Lauantaina käytiin Turussa, kun isäntä kisasi Pron kanssa. Tuomarina oli SM-kisoissakin tuomaroiva Kroatialainen Alen Marekovic. Kovin oli tiukan ihanneajan hyppärille määrännyt. Mutta Prohan sen alitti kyllä. Hyvä rata oli, harmittavasti vain 1 rima tuli alas. Seuraavat kaksi agilityrataa olivat vähän löysemmillä ihanneajoilla, niissä kuitenkin väärä rata molemmista ja hylkäys.
Jollya liikuttelin usein, ettei sen tarvitse puutua paikalleen autossa. Toin sen sisälle halliinkin pitkästä aikaa. Ja voi kun se oli innoissaan ja onnessaan! Hitsi.... miksi en ole tuota nyt sitten tehnyt taas. Jatkossa täytyy kyllä Jollynkin aina päästä haistelemaan kisatunnelmaa. Jolly sai pötkötellä myös yksin takapenkillä, että on enemmän tilaa ympärillä. Hyvin meni reissu.
Isäntä kävi kaverinsa kanssa toistamiseen laavulla ja nyt jätettiin Jolly minun seuraksi kotiin. Ihan siksi, ettei rasitu liikaa taas monen tunnin lenkillä. Kävin sitten kaksin sen kanssa lenkillä ja taas se oli ihan onnessaan. Laatuaikaa mamman kanssa.
Menin isännän vetämään agilityryhmään kuokkimaan Jaken kanssa. Pitkästä aikaa treenaamaan siis! Olipas se kivaa! Tehtiin sellaista hauskaa 15 esteen radanpätkää. Ei tällä kertaa ihan 0 pystytty, mutta hyviä pätkiä oli ja meno tuntui mukavalta. Jaketin pää meinasi höyrähtää ja heti rimat roiskahtelivat. Huomautuksen jälkeen keskittyi taas tekemiseen. Mukavat treenit!
tiistai 25. maaliskuuta 2014
Taas me tehtiin 0! Mutta lampaat karkasi.
Isäntä kävi Jaketin kanssa kisaamassa yhden startin verran, kun itse kulutin koulunpenkkiä. Kätevää oli kyllä sieltä koulunpenkiltä katsella startti netin kautta. Tamskilla kun on toi online-video näkösällä kisoistaan. Olispa kaikilla! Se on ihan huippujuttu! Tosi hyvä radan vetäisivätkin. Ihan henkeä sai pidätelle, mutta sitten yksi rima tipahti, olikohan kolmanneksi viimeinen este. Hieno oli meno, en itsekään osaisi paremmin :P.
Sitten saatiin vieras Simosta, kun Minna tuli taas etelän turneelle. Kuula ja uusi pentu Shotti mukanaan. Kivanoloin pentukoira kyllä! Ensin vietettiin mukavaa iltaa syömällä hyvää ruokaa ja koska vain agility-porukkaa oli paikalla (Maija), tietysti käytiin läpi Minnan ja Kuulan treenirata alkupaloiksi.
Ratapiirros - ne miniatyyriesteet olisi kyllä jokaisen agilitaajan käsilaukun vakiovaruste...
Seuraavana päivänä vääntäydyttiin Takkulaan treenaamaan. Minna nopsasti suunnitteli sellaisen 1-luokan radan meille ja kas, kas, me tehtiin se nollana (0)! Vau, tulipa hyvä mieli :) Sitten vielä treenattiin vähän vippausta, jota en ole tehnyt oikeastaan ikinä. Tulin siihen tulokseen, että illanvietto taitavien agilityohjaajien kanssa siivittää meikäläisenkin uudelle taitavuusasteelle.
Mukavia lenkkikelejä on nyt piisannut taasen. Metsässä ei ole enää yhtään lunta ja lämmin tulee... Ehkä voisi kohta ottaa ne välihousut pois...
Jolly kävi laser-hoidossa Elinassa. Ensin lasersuihkulla käytiin selkä läpi ja sitten vielä akupisteet laserkynän kanssa. Jolly on oireillut selkäänsä nyt jo viime syksystä. Sen on niin kovin vaikea nousta lattialta makuulta ylös. Sitten kun pääsee ylös, niin homma ihan ok taas. Ostin tuon back-on-track alustan sille syksyllä, mutta ei siitä juuri tunnu apua olevan. Sen sijaan Jollylla on nykyään back-on-track verkkoloimi usein päällä oloasuna ja yöpukuna ja siitä kyllä tuntuu olevan apua. Käydään nyt lyhyellä aikavälillä kolme kertaa laserissa ja katsotaan sen teho. Harmiksi se akupunktio-lääkäri, jonka luona ollaan käyty, oli lähtenyt pois. Nyt pitää etsiä uusi. Elina tosin lohdutti, että en vielä ole kipeätä koiraa nähnytkään...
Tänään oltiin taas paimentamassa. Oltiin ekaa kertaa ulkona tälle... hmmm... keväälle? Ja heti muuttui niin kovin vaikeaksi. Jake meinasi väkisin leikata liian aikaisin katraaseen. Sitä sitten kitkettiin pois. Tokalla kiekalla mentiin vähän pienempään aitaukseen, jossa se jo kohtalaisen hyvin sitten ottikin tilaa kaariinsa. Mutta vielä pitää parantaa. Maahan menot myös olivat vähän hakusessa nyt. Pro on edelleen ihanan rauhallinen lampaiden kanssa. Ei tarvii ainakaan lampaiden puolesta jännittää :). Harjoiteltiin Pron kanssa lampaiden portista ulos ja sisään viemistä. Mulle tuli vähän hätä, kun piti niin nopeasti toimia ja Prolle tuli hämmennys. Ja niin lampaat kirmasivat suurelle pellolle meidän jäädessä nielemään pölyä... tai kuraa. No, taitava Venja ne sieltä sitte toi takaisin meille ja harjoittelu jatkui. Pro-parka ei tunnista suuntakäskyjä ollenkaan. Eli se ottaa ne minun liikkeestä ja kenties kepin ohjauksesta. Nyt täytyy harjoitella niitä. Mukavaa oli taas!
Jake odottelee vuoroaan
kuten myös Pro :)
Taitava Venja auttoi meitä tunareita
Ai niin! Nyt minullakin on ABC-ympärijuoksijat ranneke.
Sitten saatiin vieras Simosta, kun Minna tuli taas etelän turneelle. Kuula ja uusi pentu Shotti mukanaan. Kivanoloin pentukoira kyllä! Ensin vietettiin mukavaa iltaa syömällä hyvää ruokaa ja koska vain agility-porukkaa oli paikalla (Maija), tietysti käytiin läpi Minnan ja Kuulan treenirata alkupaloiksi.
Ratapiirros - ne miniatyyriesteet olisi kyllä jokaisen agilitaajan käsilaukun vakiovaruste...
Seuraavana päivänä vääntäydyttiin Takkulaan treenaamaan. Minna nopsasti suunnitteli sellaisen 1-luokan radan meille ja kas, kas, me tehtiin se nollana (0)! Vau, tulipa hyvä mieli :) Sitten vielä treenattiin vähän vippausta, jota en ole tehnyt oikeastaan ikinä. Tulin siihen tulokseen, että illanvietto taitavien agilityohjaajien kanssa siivittää meikäläisenkin uudelle taitavuusasteelle.
Mukavia lenkkikelejä on nyt piisannut taasen. Metsässä ei ole enää yhtään lunta ja lämmin tulee... Ehkä voisi kohta ottaa ne välihousut pois...
Jolly kävi laser-hoidossa Elinassa. Ensin lasersuihkulla käytiin selkä läpi ja sitten vielä akupisteet laserkynän kanssa. Jolly on oireillut selkäänsä nyt jo viime syksystä. Sen on niin kovin vaikea nousta lattialta makuulta ylös. Sitten kun pääsee ylös, niin homma ihan ok taas. Ostin tuon back-on-track alustan sille syksyllä, mutta ei siitä juuri tunnu apua olevan. Sen sijaan Jollylla on nykyään back-on-track verkkoloimi usein päällä oloasuna ja yöpukuna ja siitä kyllä tuntuu olevan apua. Käydään nyt lyhyellä aikavälillä kolme kertaa laserissa ja katsotaan sen teho. Harmiksi se akupunktio-lääkäri, jonka luona ollaan käyty, oli lähtenyt pois. Nyt pitää etsiä uusi. Elina tosin lohdutti, että en vielä ole kipeätä koiraa nähnytkään...
Tänään oltiin taas paimentamassa. Oltiin ekaa kertaa ulkona tälle... hmmm... keväälle? Ja heti muuttui niin kovin vaikeaksi. Jake meinasi väkisin leikata liian aikaisin katraaseen. Sitä sitten kitkettiin pois. Tokalla kiekalla mentiin vähän pienempään aitaukseen, jossa se jo kohtalaisen hyvin sitten ottikin tilaa kaariinsa. Mutta vielä pitää parantaa. Maahan menot myös olivat vähän hakusessa nyt. Pro on edelleen ihanan rauhallinen lampaiden kanssa. Ei tarvii ainakaan lampaiden puolesta jännittää :). Harjoiteltiin Pron kanssa lampaiden portista ulos ja sisään viemistä. Mulle tuli vähän hätä, kun piti niin nopeasti toimia ja Prolle tuli hämmennys. Ja niin lampaat kirmasivat suurelle pellolle meidän jäädessä nielemään pölyä... tai kuraa. No, taitava Venja ne sieltä sitte toi takaisin meille ja harjoittelu jatkui. Pro-parka ei tunnista suuntakäskyjä ollenkaan. Eli se ottaa ne minun liikkeestä ja kenties kepin ohjauksesta. Nyt täytyy harjoitella niitä. Mukavaa oli taas!
Jake odottelee vuoroaan
kuten myös Pro :)
Taitava Venja auttoi meitä tunareita
Ai niin! Nyt minullakin on ABC-ympärijuoksijat ranneke.
tiistai 18. maaliskuuta 2014
Papua ranteeseen!
Laitanpa ihan Tanjaa varten tähän mun kuntosali-ohjelman näytille. Katotaan mitä se sanoo :)
Ohjelma:
- kuntopyörällä alkulämmöt 10 min
- vatsarutistus 3 x 15, paino 35 kg
- selkäpenkki 2 x 15
- tommonen pulley-mikälie 2 x 15, paino 20 - 25 kg
- etureidet 3 x 15, paino 10 kg (ei vaan pysyt isompaa vielä)
- vinot vatsalihakset 3 x 15, paino 25 - 30 kg
-jalkaprässi 2 eri asennossa, molemmat 3 x 15, paino 70 kg
- pakarat 3 x 15, paino 35 kg
- tommonen 2 x 15, paino 20 kg
- rintalihakset 2 x 15, paino 20 kg
- allit 2 x 12, 6 kg kahvakuulalla
- kuntopyörällä loppuun 10 min
- loppuvenyttely
Noi kuvat ei oo missään järjestyksessä. Yleensä aloitan vatsalihaksista, sitten jalat + selkä ja lopuksi noi käsi-lihakset. Painot kasvaa sitä myöten, kuin lihakset kehittyy - paitsi noissa käsilihas jutuissa pysyn pienissä painoissa, kun toi hauis tuppaa kasvamaan ihan noillakin.
Ja ettei totuus unohtuisi ja elämä vaikuttaisi liian terveelliseltä, pakko tunnustaa, jotta viime viikonlopun kisoissa Jaketin kanssa kisasin pienessä kohmelossa alle 2 tunnin yöunet takana. Ilostutin kanssa-kisaajia löyhkäämällä siltä, miltä nyt kostean baari-illan jälkeen löyhkätään. Hyi minua, tein taas sen, jota ei ikinä enää pitänyt tehdä! En tee sitä enää ikinä.
No, oloon nähden kuitenkin pysyin kohtalaisesti kartalla radalla ja saatiin sentään 2 tulosta 3sta startista. 10 ja 20. Toi 20 oli hyppäriltä, jossa tapahtui kaikkea. 10 tuli agi-radalta, jolta tuli 2 rimaa alas, muuten ihan kohtuullinen rata. Hyl-radalla oli PÖYTÄ! Vau, mutta me selvittiin siitä ihan hyvin. Sitten vaan jäi pari estettä väliin, kun tuli niin kiire putkeen... Kiva oli kisata ja meidän ekat kisat tänä vuonna.
Tänään sitten oltiin paimentamassa. Molempien kanssa otettiin poispäin-ajoa, joka oli molemmille vähän vaikeata. Jakelle sen vuoksi, että koitti väkisin lähteä kaarrattamaan, mutta saatiin sitten hyvä pätkä aikaiseksi lopuksi. Prolle siksi, että se vaan ei jotenkin nyt meinannut saada niitä lambeja liikkeelle ja meinasi vaan tulla meikäläisen selän takana. Mutta sai sekin hyviä pätkiä aikaiseksi aluksi, loppua kohti sitten hyytyi. Sitten otettiin molemmille kaarelle lähtöä ilman mitään vartaloapuja. Jake alkoi menemään oikeinkin hyvin. Pro sen sijaan keskittyi nyt minuun liikaa lampaiden sijaan, joten otettiin sillä sitten enempi semmoista vapaata liikkumista lampaiden kanssa. Siitä sai jo ohjattuakin ihan hyvin sitten kaaren ja kuljetusta. Pro myös selvästi vapautui ja alkoi olla kiinnostunut lampaista enemmän, kuin minusta. Hienoa! Kyllä siitä vielä hyvä tulee, täytyy vaan erilailla sitä opettaa, kuin Jakea.
Ohjelma:
- kuntopyörällä alkulämmöt 10 min
- vatsarutistus 3 x 15, paino 35 kg
- selkäpenkki 2 x 15
- tommonen pulley-mikälie 2 x 15, paino 20 - 25 kg
- etureidet 3 x 15, paino 10 kg (ei vaan pysyt isompaa vielä)
- vinot vatsalihakset 3 x 15, paino 25 - 30 kg
-jalkaprässi 2 eri asennossa, molemmat 3 x 15, paino 70 kg
- pakarat 3 x 15, paino 35 kg
- tommonen 2 x 15, paino 20 kg
- rintalihakset 2 x 15, paino 20 kg
- allit 2 x 12, 6 kg kahvakuulalla
- kuntopyörällä loppuun 10 min
- loppuvenyttely
Noi kuvat ei oo missään järjestyksessä. Yleensä aloitan vatsalihaksista, sitten jalat + selkä ja lopuksi noi käsi-lihakset. Painot kasvaa sitä myöten, kuin lihakset kehittyy - paitsi noissa käsilihas jutuissa pysyn pienissä painoissa, kun toi hauis tuppaa kasvamaan ihan noillakin.
Ja ettei totuus unohtuisi ja elämä vaikuttaisi liian terveelliseltä, pakko tunnustaa, jotta viime viikonlopun kisoissa Jaketin kanssa kisasin pienessä kohmelossa alle 2 tunnin yöunet takana. Ilostutin kanssa-kisaajia löyhkäämällä siltä, miltä nyt kostean baari-illan jälkeen löyhkätään. Hyi minua, tein taas sen, jota ei ikinä enää pitänyt tehdä! En tee sitä enää ikinä.
No, oloon nähden kuitenkin pysyin kohtalaisesti kartalla radalla ja saatiin sentään 2 tulosta 3sta startista. 10 ja 20. Toi 20 oli hyppäriltä, jossa tapahtui kaikkea. 10 tuli agi-radalta, jolta tuli 2 rimaa alas, muuten ihan kohtuullinen rata. Hyl-radalla oli PÖYTÄ! Vau, mutta me selvittiin siitä ihan hyvin. Sitten vaan jäi pari estettä väliin, kun tuli niin kiire putkeen... Kiva oli kisata ja meidän ekat kisat tänä vuonna.
Tänään sitten oltiin paimentamassa. Molempien kanssa otettiin poispäin-ajoa, joka oli molemmille vähän vaikeata. Jakelle sen vuoksi, että koitti väkisin lähteä kaarrattamaan, mutta saatiin sitten hyvä pätkä aikaiseksi lopuksi. Prolle siksi, että se vaan ei jotenkin nyt meinannut saada niitä lambeja liikkeelle ja meinasi vaan tulla meikäläisen selän takana. Mutta sai sekin hyviä pätkiä aikaiseksi aluksi, loppua kohti sitten hyytyi. Sitten otettiin molemmille kaarelle lähtöä ilman mitään vartaloapuja. Jake alkoi menemään oikeinkin hyvin. Pro sen sijaan keskittyi nyt minuun liikaa lampaiden sijaan, joten otettiin sillä sitten enempi semmoista vapaata liikkumista lampaiden kanssa. Siitä sai jo ohjattuakin ihan hyvin sitten kaaren ja kuljetusta. Pro myös selvästi vapautui ja alkoi olla kiinnostunut lampaista enemmän, kuin minusta. Hienoa! Kyllä siitä vielä hyvä tulee, täytyy vaan erilailla sitä opettaa, kuin Jakea.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


